את לוח נסיעותך – אמרו לי ידידי הישראלים – עליך לתאם כך, שתגיע לאגרא, מרחק שעתיים מדלהי לעת 'קידוש הלבנה'; זה חוק בל יעבור – כל התיירים מבקרים בטאג' מאהאל לאור הירח המלא…
משום כך סירבתי. אינני תייר המסייר לפי מורה-הדרך הרשמי; את הודו החיה באתי לראות, ולא בניינים מתים. ומלבד זאת, את טאג' מאהאל ראיתי גם ראיתי זה כבר. הן אי-אפשר היה להמלט מפניו; הוא נשקף אלי מתוך כל גלוייה מצויירת, מכל יומן-חדשות, מכל המודעות של סוכנויות-הנסיעות, מכל אולמות בתי המלון, מעל שטיחים וארנקי גברות, מפיות ונעלי בית, קסת הדיו ומנורת-השולחן והצלחת והמאפרה והמגבת… כל הודו עשתה יד אחת להבאיש עלי את הטאג' מאהאל.
והזמן לך – המשיכו הידידים – חדר במלון לפחות ליום אחד; למען תוכל לראותו כמה פעמים ובשקט…
זאת – ודאי לא אעשה. אמנם אי אפשר לאמר כך בפה מלא לידידים הדואגים להצלחת סיורי, אבל אני לא איהנה מהטאג', ולא אזמין חדר ללינה; די לי בשעה אחת בלבד.

קרליבך, עזריאל, 1986, הודו יומן דרכים, ספריית מעריב, 218


אני מאמין:

לא סתם בחרתי בקרליבך כפתיח לנושא. קרליבך מתאר את הכמיהה לאותנטיות המקומית והסתייגות מההמוניות התיירותית. זוהי גם הכמיהה שלי כטייל / נווד בודד, ואת זה קשה מאוד למצוא בטיולים מאורגנים. מצד שני, לא נסכים לוותר על ביקור באתרים כל כך יפים , חשובים והיסטוריים רק מפני שיש שם תיירים.

אני מאמין בהכנה מוקדמת, בבנייה משותפת, בהגדרה הפשוטה והחשובה מכל: מה מעניין אותנו ביעד זה? מה ברצוננו לעשות / לראות בחוויה הזו?

וקריטריונים נוספים: מהו התקציב שלנו? מהו סדר העדיפויות שלנו? זמן? רצון לשהות ממושכת במקום אחד מסויים? על סמך אלה, נבנה יחד מסלול הגיוני ויעיל.. הקבוצות הן מזעריות ומדוע? מכיוון שאנחנו נפגשים עם אנשים מאוד פשוטים, שאינם רגילים לראות ולארח תיירים מערביים, אנשים ממוצעים בכפרים או בערים באתיופיה. הם הגיבורים האמיתיים במסעות שלנו.  חווית הטיול היא מאוד אינטימית. ככל שהקבוצה קטנה יותר, יכולת הפתיחות של המקומיים גבוהה יותר. אנחנו בהחלט יוצאים ממסלול התיירים הרגיל בטיולים אלה.

ההדרכה מבוססת על נסיון רב ושהות ממושכת שלי בשטח עצמו. 


ייעוץ ובניית מסלולים

ייעוץ ובניית מסלולים בהתאמה אישית לייעדים הבאים: טרינידד וטובגו, סרי לנקה, אתיופיה, קניה, רואנדה, זנזיבר, מוזמביק, סוואזילנד. ייעוץ פרטני ויסודי לטיולים או שהות במדינות והאיזורים הנ"ל.

בדגש על התחומים הבאים:

  1. רקע היסטורי וגאוגרפי.
  2. רקע חברתי.
  3. אתרי "חובה" ואתרים נוספים.
  4. עיר הבירה והתמצאות בה.
  5. שירותי התחבורה הקיימים.
  6. אקטואליה ופוליטיקה.
  7. סכנות ומטרדים.
  8. דרכי הגישה הנוחות ביותר.
  9. מדריכים מקומיים ושירותי לינה.
  • אנו מתמחים בבניית מסלולים איכותיים, הגיוניים, בטיחותיים ומהנים על פי בקשת הלקוח ליעדים הנ"ל.
  • בבניית מסלולים אלה דרושה הסתכלות רחבה והגיונית. אנו משקיעים מחשבה רבה בבניית המסלולים ומכירים את השטח לעומקו.
  • הלקוח נדרש להגדיר מס' עניינים חשובים והם: זמן השהות בחו"ל, תחומי העניין, תקציב וכן רמת התיירות הנדרשת. בהתאם לזאת, נוכל לבנות מסלול ספציפי ונוח.
  • המטיילים שלנו יזכו להכיר מקרוב את התרבות המקומית ואף יוכלו להגיע למקומות מיוחדים ולהכיר אנשים מיוחדים מחוץ למסלולי התיירות הסטנדרטים.

הדרכת טיולים באתיופיה

אנו מציעים הדרכה צמודה לבודדים ולקבוצות מזעריות של עד 7 אנשים לאתיופיה. בנוסף, סיורים מיוחדים – ייחודיים באתיופיה:

"בעקבות ביתא ישראל"

ביקורים ייחודים בכפרים בהם התגוררו היהודים באתיופיה במחוז אמהרה: מזרחית לעיירה טאדה.
יציאה ברגל או על חמורים מטאדה ועד ווזבה, כאשר אנו עוברים בדרך את סרמלה, אמבובר, הר הסיגד (סיגד טררה, באמהרית, באמבובר כמובן), ארנג'יג וווזבה.  המסע הרגלי עד ווזבה עורך יומיים, ישנים באמבובר או בארנג'יג בתוך חושות.
המסע לאמבובר בלבד וביקור בבית הכנסת וסיגד טררה (הר הסיגד), עורך יום אחד.
יום טיול רגלי נוסף הוא באיזור סביב העיירה קולודובה- בערך כשעה מגונדר, שם חיו יהודים רבים. איזור זה נקרא דמביה.

 "אדיס לעומק"

טיול קלאסי לאתיופיה אליו מתווספים 4-7 ימים נוספים של שהות רציפה באדיס אבבה. בשהותנו באדיס נחקור ונבין את מעגל החיים בבירת אתיופיה. לא נפספס אף שכונה, אף פסל, אף כנסייה, אף בית קפה…

השטח והמגע עם האנשים הינם גולת הכותרת בטיולים אלה. זה כמובן מגיע בנוסף לאתרים ההיסטורים והגאוגרפים המפורסמים. הטיול אינו עוד טיול תיירותי שיגרתי.